יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

שערוריית סת"ם מזוייפים, ופסק דינו של הגרי"ש אלישיב שליט"א

מזוזות "מהודרות" בכתב ע"ג כתב
על פתחי חשובי קהילת מכסיקו




פרשיות תפילין "מהודרות" שנדפסו ונכתבו
בכתב ע"ג כתב עבור יהודי מכסיקו







 ס"ת כנ"ל ששילמו עליה יותר מ-$60,000  ונתרמה ע"י אחד מגדולי הנדיבים לישיבה חשובה בעיה"ק ירושלים




חקירה עצמאית וחוות דעת מומחים
שנערכו בא"י ובארה"ב














An Independent Investigation Conducted in America  



פסק דינו של הגרי"ש אלישיב שליט"א
אין לדון כלל בדבר הזה
מה שכתב בתחבולת 'כתב ע"ג כתב' הם
פסולים גמורים 
ומאז, גם מה שכתב באופן הכשר, טעונים גניזה


7 תגובות:

  1. כשכותבים כתב על גבי כתב, אין צורך בסופר. אפשר לשכור במקסיקו גויים עם ידים טובות בשכר של דולר לשעה. גם קלף אפשר לקנות תוצרת סין בזיל הזול. מי ערב לנו שלא כך נעשה?

    השבמחק
  2. כי בעלי התפילין הללו, וכן בעלי המזוזות, לא קנו אותם בשוק, אלא הזמינו את כתיבת פרשיותיהם אצל סופר הידוע ומוחזק אצלם במשך שנים.
    כך גם לגבי ספרי התורה, שבעליהם הזמינו את כתיבתם אצל אותו הסופר.

    השבמחק
  3. אמנם כן. אך, מי ערב לנו שהסופר הרמאי לא שכר חילוניים או גויים כשרוניים לעשות את המלאכה עבורו? כך הוא יכול לעסוק במכירות ואחרים עושים עבורו את עבודת הכפיים.

    השבמחק
  4. שאלתך אינה מובנת כלל, מאי נפ"מ איכא אם יש או אין ערבות, הרי לפי פסקו של הגרי"ש אלישיב שליט"א, אין לדון בזה כלל. כי גם אפילו אם הוא עצמו עצמו לא יחזור יותר לסורו בתחבולות כתב ע"ג כתב, כבר איתרע חזקתו וכל כתבי סת"ם שייצאו מתחת ידו פסולים הם.
    ולאור פס"ד חמור זה, בלוג זה משמש כשופר להציל ממכשול חמור זה, ע"י שהדברים יתבדרון בעלמא ויגיעו לידי אלו שהזמינו וקנו אצלו תשמישי סת"ם בשנים האחרונות.

    השבמחק
  5. בס"ד כבוד מזכה הרבים ר' שאול סרוגו הי"ו סופר סת"ם במכסיקו ע"ד מה ששלחת לנו אתמול, הריני להודיעו שצלצלתי היום לנדיב הנכבד מר גרמיזיאן לברר הסיפורים סביב אודות הס"ת שנדב לישיבתו של הרב רושן שליט"א, ואמר לי, הוא בכבודו ועצמו, שאין שום יסוד ושחר לסיפורים שנשלחו למע"כ נגד הרב הנ"ל, ואדרבה מר גרמיזיאן סיפר לי בשבחו על מסירות נפשו למען הישיבה הק' שעומד בראשה. וכבר אמרו רז"ל קושטא קאי שיקרא לא קאי, והנני בברכת אשר נתן לנו תורת אמת, לכותביה ולומדיה ומקיימיה, אמן

    השבמחק
  6. זה לשון מכתבו של הסופר שכתב סת"ם על גבי דפוס:

    פרטים אודותיי
    אני הסופר המדובר ומנהל האתר דוד גרינפלד שכח לספר לקוראים כי למרות כל הטענות וחוות הדעת שהובאו באתר לפסול את הס"ת ולהחזיר את הכסף לקונה בטענת מקח טעות פסק בית הדין "אהבת שלום" בזה הלשון: א) אין אפשרות לחייב את ר' מרדכי כהן להחזיר את הכסף שקיבל מר' שמעון רושן ב) לא נתברר בביה"ד באם הס"ת פסול. ושלום על ישראל כל מי שאינו מקבל את הפסק הזה ומפרסם חצאי אמיתות, כמו שעושים כאן באתר הריהו "סרבן בית דין" ומוציא שם רע ושופך דמים, האיימל שלי הוא:shimco55@gmail.com כל המעונין לקבל את פסק בית הדין יכתוב אלי, ואצרף עוד הקלטה מאב בית הדין שנוזף חמורות בגרינפלד, וברושן, ובנציגי הקהילה ממקסיקו על נסיון להשפיע על בית הדין, לפסול את הסופר, ועל התרגיל המסריח שעשה טוען הרבני ממקסיקו בניגוד לחתימה על כתב בוררות, יראו כל החברים והקוראים אם יש לכם את האומץ לפרסם את התגובה הזו.

    תשובה להסופר הנ"ל:

    "היכי פשיט מר איסורא מממונא?" (בבא מציעא כ:)
    א) אין שום ראיה לנידון כשרות הסת"ם שיצא מתחת ידו, מעצם הדיונים בעניני ממון בטענות מקח טעות שדנו בתי הדינים שהזכיר. דהרי בממונא יש כלל גדול "המוציא מחברו עליו הראיה", והנתבע יכול לומר קים לי בספיקא דדינא, או כשטוען שהודיע זאת לקונה מראש, שאז אין בי"ד יכול להוציא ממון מספיקא. וממילא מה ראיה מביא מבתי הדינים הנ"ל שלא נזדקקו כלל לדון על עצם צד ה"איסור" של כתב ע"ג דפוס.
    ב) מעניין לציין שהרה"ג ר' יוסף הלל שליט"א מ"אהבת שלום" הוא זה ששלח אלינו להודיעינו להרעיש עולם ומלואו על פרצת השערוריה החדשה הלזו בתפילין ומזוזות, באמצעות רב גדול ומפורסם מארה"ב שביקר בעיה"ק ירושלים ת"ו.
    ג) בנוסף לתוצאות על המעבדה הפורנזית בא"י, נערך עפ"י בקשתנו בדיקה מדעית בארה"ב שהוכיחה בבירור גמור שיש אותיות דפוס (מופסקות) תחת כל האותיות שהועברו עליהם קולמוס בדיו.
    ד) בין כך ובין כך, פסלות הסת"ם שיצאו מתחת ידו, נקבעו ע"י פוסקי דורינו הגרי"ש אלישיב שליט"א והבד"ץ של העדה החרדית בירושלים ת"ו.

    השבמחק
    תשובות
    1. ראשית למר גרינפלד! לא נתת תשובה לטענת הסופר לגבי הפסק בי"ד,כי לפי הפסק של בי"ד אתה וחבריך סרבני בי"ד לשמה,וחוץ מזה הפסק יצא אחרי פטירתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל,מידיעה ברורה!!!אז מספיק עם ההשמצות בשם גדולי ישראל שלא היו ולא נבראו,ודבר נוסף אני חייב להגיב שאותו עסקן סרוגו שאתה קורה לו רב, הוא תלמידו של הרב שמעון כהן וכנראה שלא קנו ממנו מספיק הקהילה במקסיקו, הקהילה במקום שהוא מתגורר שם, ומצא כאן הזדמנות פז להכפיש אדם שהפריע כנראה לקליינתורה שלו,,,,ואתה מר גרינפלד מצאת לך מישהו לחגוג איתו על הגב של השני. בושה וחרפה!!! ראוי לציין שפסק בי"ד נכתב אחרי דיון מעמיק כולל כל הטענות שכתבת לעיל,והביא עדוית מאנשים שראו את הרב הסופר כותב בפועל, וגם זומנו רבים מתלמידיו
      שאני אחד מהם. אז נא לא לפרש את פסק בי"ד, לפי האינטרסים שלך,,,!

      מחק